יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

אנימה לייף סטייל יוצאים לדרך

אנשים, אוהבים אנימה? כן? יופי! אז זה הבלוג בשבילכם, לא? גם יופי! זה עדיין הבלוג בשבילכם.
טוב, אז אנחנו הקמנו בלוג סיקורים והמלצות של אנימה, כל כמה ימים נעלה סיקור על אנימה כלשהי, בסוף הסיקור ניתן קישורים לאתרים שתירגמו את האנימה הנ''ל לעברית\אנגלית חוץ מזה אנחנו נעדכן אתכם על כנסים וכו'. תוכלו גם לכתוב לנו בתגובות בקשות לסיקורים שתרצו שנעשה, תוכלו לכתוב לנו גם על בעיות שלכם או של חבריכם שתרצו שנעזור (בנושא אנימה כמובן) 
תוכלו גם אתם להמליץ לנו ולכל הקוראים על אנימות שאתם אוהבים.



אנימה- מה זה בכלל?

טוב, אז בפוסט הראשון שלנו רצינו להסביר לכם מה זה אנימה:
ההגדרה הכללית של אנימה היא סדרת אנימציה מצוירת שהומצאה ביפן, לסדרות האנימה יש מגוון רחב של ז'אנרים כגון: אקשן, פנטזיה, מדע בדיוני, רומנטיקה, אימה, הרפתקאות, בית ספר, מכה (יענו רובוטים) ועוד..
יש גם ז'אנרים שיש רק לאנימה, לדוגמא:

שונן- אנימות שונן הן אנימות מרובות בקרבות, מלחמות וכו', עם הרבה אקשן וכוחות על טבעיים (לא בכולן), חלקן ארוכות ולפעמים מגיעות ל200+ פרקים כמו: וואן פיס, נארוטו, בליץ', פיירי טייל ובערך כל אנימה מוכרת היא מז'אנר זה.

סיינן- אנימות מז'אנר זה מיועדות בעיקר למבוגרים אך זה לא אומר שאנימות אלה לא מעניינות. ברוב האנימות האלה יש הרבה ברוטליות, דם ותכנים קשים שלא מתאימים לכל אחד, אך באנימות אלה יש הרבה אקשן והן מעניינות לדוגמא: קאובוי ביבופ ובאקאנו, שאלה אנימות עם הרבה אקשן ויריות.

שוג'ו- אנימות המיועדות בעיקר לבנות, המספרות בעיקר על רומנטיקה והתפתחות יחסים בין זוג.
באנימות אלה בדרך כלל אין אקשן, דם או קרבות, אלה אנימות שמטרתן היא לרגש.

קודומו- אנימות המיועדות בעיקר לילדים, יש בהם קרבות, על טבעיות ואקשן אך אין דם או ברוטליות מרובה, לדוגמא: פוקימון ודיג'ימון

אצ'י- אנימות הנותנות למיניות חלק יחסית גדול בעלילה אך לאנימות אלה עדיין יש אקשן, קרבות ועוד.
אם לא הבנתם את הבדיחה זה צנזור

מאפייני אנימה

לדמויות האנימה יש מאפיינים שונים כגון: עיניים גדולות שעוזרות לתאר את מצבה של הדמות, ברוב האנימות יש לדמות הראשית או אחת הדמויות הראשיות סיפור טרגי שבזכותו הדמות מגיעה להישגים ומתפתחת במהלך הסדרה, בדרך כלל האנימות משלבות בתוכן מנהגים יפניים (אם תיתקלו במעשה לא ברור כנראה שזה מנהג יפני כלשהו).


מושגים חשובים

פילרים-  פילר הינו פרק שלא קשור לעלילה, לפעמים הוא קשור לעלילה הנוכחית אך לא מפתח את העלילה עצמה, פרקים כאלה מופיעים באנימות כמו" נארוטו, וואן פיס, בליץ', פיירי טייל וכל שונן רגיל וארוך.

אוטאקו- אדם המכור לאנימה ומנגה ולעיתים אובססיבי לזה.
היקיקומורי הינו אדם המתבודד מהחברה בביתו, חלק מהאוטאקו הם כאלה.   

ארקים וסאגות- בדרך כלל אנימות ארוכות מחולקות לארקים וסאגות, סאגה הנה נושא ראשי שעליו מדברת העלילה שבדרך כלל מסתיימת כשהגיבור וחבריו מגיעים להישג כלשהו, כל סאגה בנויה מארקים, ארקים הם תת נושא בעלילה  הממוקד בנושא מסוים.