יום רביעי, 13 בינואר 2016

יו אנשים! קבלו סיקור על one punch man

 

שם האנימה: איש האגרוף הבודד
שם באנגלית: one punch man
שם ביפנית:ワンパンマン 
ז'אנרים: קומדיה, פרודיה, פעולה, על טבעי, מדע בדיוני, כוחות על, סיינן (אין לי מושג איך אבל זה סיינן)
שנת יציאה: מאנגה 2009, רימייק 2012, אנימה 2015
יוצר: ONE
אורך פרק: כ24 פרקים


פתיח: לאחרונה סיימתי את האנימה הזו, נקשרתי ואהבתי מאוד, לכל ילדי האנימה שרוצים לראות את האנימה הזו ולא בטוחים, זה הסיקור בשבילכם!

הקדמה:
שלוש שנים לפני תחילת העלילה, אדם בשם סאיטאמה פגש במפלצת סרטן ענקית אשר חיפשה אחר ילד שצייר עליה פטמות כשישנה, לאחר מכן סאיטאמה פגש בילד והסרטן בא אחריו, סאיטאמה החליט להגן על הילד, הוא ניצח את המפלצת ואז הוא הבין שהוא רוצה להיות גיבור, הוא התאמן עד שהקריח ונהיה כל כך חזק עד שהוא מנצח את כל יריביו באגרוף אחד...

אגודת הגיבורים:
אגודת הגיבורים נוסדה ע"י מולטי מליונר שהוא במקרה סבו של הילד שסאיטאמה הציל ממפלצת הסרטן.
גיבורים החברים באגודה זו זוכים לפרסום והוקרה, חוץ מזה כל גיבור שלא חבר באגודה יקבל יחס של סוטה, או של סתם אדם בבגדים מוזרים.
כדי להתקבל לאגודה צריך לעבור שני מבחנים, מבחן פיזי ומבחן בכתב, והציון הכולל צריך להיות 70+ כדי להתקבל. הגיבורים באגודה מחולקים לדרגות:

C- גיבורים מתחילים וחלשים, חסרי יכולת קרבית ולא יעילים במיוחד, וחוץ מזה כל הגיבורים בדרגה זו חייבים לבצע עבודה פעם בשבוע לפחות, ולא יעיפו אותם מהאגודה.

B- גיבורים מנוסים יחסית, בעלי יכולות מיוחדות, יעילים במקצת, אך עדיין די חלשים.

A-גיבורים חזקים ומשמעותיים, בעלי יכולות מיוחדות וכוחות על, זוכים לתהילה ולעיתים למועדון מעריצים.

S- גיבורים חזקים מאוד, בעלי כוחות יוצאי דופן, גיבורים בדרגה זו הם החזקים ביותר בעולם.

דרגות איום:
לכל משימה יש דרגת איום מסויימת על האוכלוסייה שלפיה נקבעת דרגת הגיבורים אשר ישלחו למשימה, הדרגות הן:
נמר: איום על קבוצת אנשים גדולה
שד: איום על עיר שלמה וחיי התושבים
דרקון: איום המסכן מספר ערים, מצריך גיבורים מדרגה S
אל: איום המסכן את האנושות כולה, מצריך את כל הגיבורים מדרגה S



סמל האגודה (מגניב משהו)

185?cb=20151202040640&format=webp


עלילה:
העלילה מתמקדת בסאיטאמה, גיבור בשביל הכיף אשר מחסל את כל יריביו באגרוף אחד. לאחר מתקפת יתושים קטלנית, סאיטאמה פוגש בג'נוס, סייבורג אשר נלחם ביתושה ענקית וחזקה מאוד, הוא הפסיד אך ניצל ע''י סאיטאמה שניצח את היתושה במכה אחת, וג'נוס מבקש מסאיטאמה לאמן אותו. ביחד הם מנצחים רשעים מגוונים ורבים ולאחר מכן כנופיית טרוריסטים מאיימת על העיר וסאיטאמה יוצא לחסלם, הוא מגלה שהם נרצחו ע''י מתנקש הקרוי "סוניק", לאחר הקרב עם סוניק סאיטאמה מבין שהוא לא מוכר וג'נוס מציע שהם יצטרפו לאגודת הגיבורים והם עושים את זה, סאיטאמה שובר כל שיא אפשרי במבחן הפיזי אך נכשל במבחן בכתב ולכן הוא מתחיל כגיבור בדרגה C, לעומת זאת ג'נוס מתקבל לדרגה S.

דמויות:




סאיטאמה

גיבור הסדרה, אדם אדיש, בעברו איש מכירות לא יוצלח, התאמן שלוש שנים והפך לחזק עד כדי כך ששערו הקריח והוא מצליח לנצח את כל אויביו במכה אחת (אני חוזר על זה כי זה הקטע של הסדרה) בגלל שהוא מנצח את כל אויביו במכה אחת הוא התחיל להשתעמם מזה, הוא מחפש אויבים חדשים וחזקים יותר.





ג'נוס

ג'נוס הוא סייבורג שרוצה לנקום בסייבורג שהרג את משפחתו וכמעט אותו, אך דוקטור מסוים הציל אותו ונתן לו את הכוח לנקום. ג'נוס הוא הגיבור החדש ביותר בדרגה S. הוא משתמש בעיקר במתקפות אש.




סוניק:

סוניק הוא אחד מיריביו החזקים ביותר של סאיטאמה, הוא רוצח שכיר וידוע כנינג'ה מומחה, בעל מהירות גבוהה מאוד, מכונה "סוניק-מהירות הקול". יש לו חיוך קריפי מאוד המסמל שהוא עומד לנסות מתקפות חדשות על יריביו וכנראה לחסלם.






מומן ריידר

מומן ריידר הוא הגיבור הנמצא במקום הראשון בדרג C, הוא תמיד מגיע לזירת הפשע באפוניים, באיחור. חסר יכולות מיוחדות וחסר יכולות פיזיות ושכליות מוגברות, אך הוא עדיין אהוב ומנסה לעזור בכל יכולתו כדי להציל חיי אדם.


 


סילבר פאנג

נמצא במקום השלישי בדרג S, מומחה באומניות לחימה, יחסית לגילו המופרז הוא חזק ביותר, בעבר היה לו דוג'ו מצליח, אך אחד מתלמידיו איבד שליטה וגרם לשאר התלמידים לעזוב את הדוג'ו. סילבר פאנג נשאר רק אם מתלמד אחד.  הוא מצ טייר כאדם נחמד, עוזר לסאיטאמה וג'נוס בדרכם ותומך בהם.



טורנדו הטרור

מדורגת במקום השני בדרג S, אחת הדמיות העוצמתיות בסדרה, בעלת כוחות טלקינטיים חזקים במיוחד אשר יכולים להרים עשרות טונות ללא מאמץ, למרות כוחה הרב היא עדיין ילדה קטנה בעלת אופי מעצבן ודי מתנשא, נוהגת לריב עם כולם אך עדיין נחשבת חזקה מהם.



אטומיק סמוראי

מדורג מקום רביעי בדרג S, בעל חרב עוצמתית ביותר אשר יכולה לחתוך דרך כל דבר. מציג את עצמו כיריב של סילבר פנג, יש לו אופי קשוח אך הוא דואג לחבריו ולתלמידיו.




פרי-פרי-פריזונר

מדורג במקום 17 בדרג S (במקום האחרון) נכנס לכלא לאחר שלא שלט ביציריו ותקף מינית כמה מהגיבורים, וכך קיבל את כינויו. בעל טכניקה הנקראת מלאך, בה הוא מתפשט ונהיה חזק יותר (אוי ואבוי זה נשמע נורא). תומך סאיטאמה וג'נוס במהלך קרבותיהם.

דעה אישית:
טוב, את האמת, בהתחלה הייתי סקפטי בנוגע לאנימה הזאת בגלל שאמרו לי שהגיבור מנצח את כל יריביו במכה אחת, אז הייתי בטוח שהקרבות לא יהיו טובים ולא יהיה הרבה אקשן, אבל גיליתי אנימה אדירה, הקרבות מצוינים ויש אקשן, קומדיה וכוחות על מגניבים, בכללי ONE המציא עולם ממש טוב.
ממש התחברתי לסאיטאמה ולג'נוס, הם אחלה של דמויות. הסדרה אולי נראת טיפה רדודה, אך יש בה עומק ומסרים חשובים. מת שתצא עונה 2  :)

ציון סופי- 10\9


שירי פתיחה וסיום:






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה